[O1] Jakie ciśnienie w kole zapasowym?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rafi2007
    Drive
    • 2007
    • 71

    [O1] Jakie ciśnienie w kole zapasowym?

    hej hej dopiero dziś odblokowali nam konto można prosić o rozjaśnienie tego tematu ? :P
  • idas
    Elegance
    • 2006
    • 828

    #2
    [O1] Jakie ciśnienie w kole zapasowym?

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć, jakie ma być ciśnienie w kole zapasowym? Czy takie samo, jak w pozostałych kołach?
    Aha, mam opony 175/80 R14.

    Dzięki za info
    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      idas, tyle samo co w pozostałych kołach (rozumiem ze ten sam rozmiar masz do jazdy). Tabliczke z ciśnieniem powinienes mieć na klapce wlewu ON. Ogólnie 2,0 - 2,2 bedzie dobrze.

      :arrow: http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/?m=skoda

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        #4
        Tak, mam tą tabliczkę i stosuję się do niej, ale wolałem się upewnić, że dla koła zapasowego ma być tak samo. Dzięki za info :>
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • Klauzero
          Rider
          • 2008
          • 575

          #5
          idas, tyle samo co w pozostałych kołach
          Otóż nie, tak przynajmniej wynikałoby z logiki, ale w tym przypadku jest inaczej.
          Ciśnienie powietrza w kole zapasowym powinno być o mniej więcej 0,3 bara wyższe niż w pozostałych oponach. Jeżeli zalecane są różne wartości ciśnienia dla przedniej i tylnej osi (tak jest również w Octavii), pompując koło zapasowe należy brać wyższą wartość ciśnienia.

          W każdym razie... oby nigdy nie było konieczności korzystania z koła zapasowego/dojazdowego
          Mądry Polak po ©kodzie...

          Komentarz

          • satoot
            Rider
            • 2008
            • 525

            #6
            Zamieszczone przez Klauzero
            Ciśnienie powietrza w kole zapasowym powinno być o mniej więcej 0,3 bara wyższe niż w pozostałych oponach. Jeżeli zalecane są różne wartości ciśnienia dla przedniej i tylnej osi (tak jest również w Octavii), pompując koło zapasowe należy brać wyższą wartość ciśnienia.
            To ostatnie - tak.
            Ale czemu wyższe o 0.3? O tym nie wiedziałem, po co to się robi?

            Komentarz

            • adamo64
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2008
              • 177

              #7
              Kolego satoot, a z tego prostego powodu że koła tego nie będziesz używał często i w domyśle natychmiast więc pompuje je się o 0.3 więcej bo zawsze można spuścić ciut niż dopompować na drodze :wink:

              Komentarz

              • Klauzero
                Rider
                • 2008
                • 575

                #8
                Zamieszczone przez adamo64
                więc pompuje je się o 0.3 więcej bo zawsze można spuścić ciut niż dopompować na drodze
                dokładnie tak, poza tym nigdy nie wiesz jak bardzo będzie obciążone auto, gdy "złapie się gumę". Przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku/tudzież przyczepie nawet instrukcja obsługi nakazuje podpompować wszystkie koła.
                Kolejny powód to częstotliwość kontroli ciśnienia w ogumieniu... nie oszukujmy się, prędzej sprawdzimy ciśnienie w oponach, na których auto przyjechało, niż zajrzymy do koła zapasowego, a w ciągu roku (pod warunkiem, że nie jest to azot) potrafi ujść do 0,5 bara z nieużywanej opony. Oczywiście wszystko przy założeniu, że w bagażniku mamy tzw. pełnowymiarowe koło zapasowe, a nie dojazdówkę, gdzie zalecane ciśnienie jest niemal dwukrotnie wyższe.

                satoot, jakbyś miał wątpliwości, to sprawdź na stronie pirelli - http://www.pirelli.pl/web/technology...q/default.page (pyt. 3)...

                Jestem przekonany, że poza świetnymi kalendarzami w kwestii opon też są ekspertami
                Załączone pliki
                Mądry Polak po ©kodzie...

                Komentarz

                • cysterniarz
                  RS
                  • 2008
                  • 1887
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Klauzero
                  idas, tyle samo co w pozostałych kołach
                  Otóż nie, tak przynajmniej wynikałoby z logiki, ale w tym przypadku jest inaczej.
                  Pisząc tyle samo miałem na myśli, że tyle ile w zmienianym kole, czyli żeby ciśnienie było równe w obu kołach na osi (zapas pełnowymiarowy). Trudno przewidzieć czy będę jechał z przyczepą, gromadą babć z tyłu czy pusty bez siedzeń, dlatego mam w bagażniku małą sprężarkę za kilkadziesiąt złociszy i przy wymianie wyrównuję ciśnienia, żeby nie było przypadku że flaka z przodu gdzie było 2,0 wymieniam na zapas 2,5 i spuszczam trochę na pałe :?

                  Komentarz

                  • Klauzero
                    Rider
                    • 2008
                    • 575

                    #10
                    Zamieszczone przez cysterniarz
                    Pisząc tyle samo miałem na myśli, że tyle ile w zmienianym kole, czyli żeby ciśnienie było równe w obu kołach na osi (zapas pełnowymiarowy)
                    W takim razie bez pompki lub przynajmniej ciśnieniomierza na pokładzie trzeba byłoby wozić dwa koła zapasowe i dodatkowo podpisane przód i tył
                    Co do kompresora za "kilkadziesiąt złociszy", to jeżeli już działają, to ich manometr odznacza się sporym marginesem błędu i to w obie strony... oczywiście wiele zależy od producenta i jakości urządzenia.
                    Mądry Polak po ©kodzie...

                    Komentarz

                    • cysterniarz
                      RS
                      • 2008
                      • 1887
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Klauzero, najlepiej to założyć sobie run-flaty i olać zapas :wink: a co do manometru to u mnie tragedii nie ma - na shellu cyfrowy wskaznik - 2,2, na moim wskazówka między 2,2-2,3 - na awaryjne dopompowanie styka, a jako profesjonalne urządzenie - śmietnik

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #12
                        Ostatecznie można też zakupić koło zapasowe w sprayu (to większe opakowanie) od 15" wzwyż. Zresztą, tak jak pisałem wcześniej, oby z tego koła korzystać jak najrzadziej, czego sobie i Wam życzę...
                        Szerokości i przyczepności
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • Andja
                          Rider
                          • 2006
                          • 596

                          #13
                          Re: Jakie ciśnienie w kole zapasowym?

                          Zamieszczone przez idas
                          Witam,

                          Chciałbym się dowiedzieć, jakie ma być ciśnienie w kole zapasowym? Czy takie samo, jak w pozostałych kołach?
                          Aha, mam opony 175/80 R14.

                          Dzięki za info
                          ale masz problem :roll:

                          Komentarz

                          Pracuję...