hej hej dopiero dziś odblokowali nam konto można prosić o rozjaśnienie tego tematu ? :P
[O1] Jakie ciśnienie w kole zapasowym?
Zwiń
X
-
idas, tyle samo co w pozostałych kołach (rozumiem ze ten sam rozmiar masz do jazdy). Tabliczke z ciśnieniem powinienes mieć na klapce wlewu ON. Ogólnie 2,0 - 2,2 bedzie dobrze.
:arrow: http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/?m=skoda
Komentarz
-
-
Otóż nie, tak przynajmniej wynikałoby z logiki, ale w tym przypadku jest inaczej.idas, tyle samo co w pozostałych kołach
Ciśnienie powietrza w kole zapasowym powinno być o mniej więcej 0,3 bara wyższe niż w pozostałych oponach. Jeżeli zalecane są różne wartości ciśnienia dla przedniej i tylnej osi (tak jest również w Octavii), pompując koło zapasowe należy brać wyższą wartość ciśnienia.
W każdym razie... oby nigdy nie było konieczności korzystania z koła zapasowego/dojazdowego
Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
To ostatnie - tak.Zamieszczone przez KlauzeroCiśnienie powietrza w kole zapasowym powinno być o mniej więcej 0,3 bara wyższe niż w pozostałych oponach. Jeżeli zalecane są różne wartości ciśnienia dla przedniej i tylnej osi (tak jest również w Octavii), pompując koło zapasowe należy brać wyższą wartość ciśnienia.
Ale czemu wyższe o 0.3? O tym nie wiedziałem, po co to się robi?
Komentarz
-
-
dokładnie tak, poza tym nigdy nie wiesz jak bardzo będzie obciążone auto, gdy "złapie się gumę". Przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku/tudzież przyczepie nawet instrukcja obsługi nakazuje podpompować wszystkie koła.Zamieszczone przez adamo64więc pompuje je się o 0.3 więcej bo zawsze można spuścić ciut niż dopompować na drodze
Kolejny powód to częstotliwość kontroli ciśnienia w ogumieniu... nie oszukujmy się, prędzej sprawdzimy ciśnienie w oponach, na których auto przyjechało, niż zajrzymy do koła zapasowego, a w ciągu roku (pod warunkiem, że nie jest to azot) potrafi ujść do 0,5 bara z nieużywanej opony. Oczywiście wszystko przy założeniu, że w bagażniku mamy tzw. pełnowymiarowe koło zapasowe, a nie dojazdówkę, gdzie zalecane ciśnienie jest niemal dwukrotnie wyższe.
satoot, jakbyś miał wątpliwości, to sprawdź na stronie pirelli - http://www.pirelli.pl/web/technology...q/default.page (pyt. 3)...
Jestem przekonany, że poza świetnymi kalendarzami w kwestii opon też są ekspertami
Załączone plikiMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Pisząc tyle samo miałem na myśli, że tyle ile w zmienianym kole, czyli żeby ciśnienie było równe w obu kołach na osi (zapas pełnowymiarowy). Trudno przewidzieć czy będę jechał z przyczepą, gromadą babć z tyłu czy pusty bez siedzeń, dlatego mam w bagażniku małą sprężarkę za kilkadziesiąt złociszyZamieszczone przez KlauzeroOtóż nie, tak przynajmniej wynikałoby z logiki, ale w tym przypadku jest inaczej.idas, tyle samo co w pozostałych kołach
i przy wymianie wyrównuję ciśnienia, żeby nie było przypadku że flaka z przodu gdzie było 2,0 wymieniam na zapas 2,5 i spuszczam trochę na pałe :?
Komentarz
-
-
W takim razie bez pompki lub przynajmniej ciśnieniomierza na pokładzie trzeba byłoby wozić dwa koła zapasowe i dodatkowo podpisane przód i tyłZamieszczone przez cysterniarzPisząc tyle samo miałem na myśli, że tyle ile w zmienianym kole, czyli żeby ciśnienie było równe w obu kołach na osi (zapas pełnowymiarowy)
Co do kompresora za "kilkadziesiąt złociszy", to jeżeli już działają, to ich manometr odznacza się sporym marginesem błędu i to w obie strony... oczywiście wiele zależy od producenta i jakości urządzenia.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
Komentarz